Veelgestelde vragen

Heb je een vraag of is er iets onduidelijk? Kijk dan eens bij onderstaande veelgestelde vragen. Staan jouw vraag en antwoord er niet tussen? Neem dan contact op, we helpen je graag! Wist je dat je ons ook via Whatsapp en Facebook Messenger kan bereiken? Stuur ons gerust een berichtje! 

Algemeen

Waar kan ik de laatste reisadviezen voor mijn bestemming vinden?
Op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken kun je de laatste reisadviezen vinden. Hier kun je onze laatste corona informatie vinden. 

Is Holidayguru aangesloten bij de ANVR en SGR?
Alle vakanties die door Holidayguru zijn samengesteld, worden uitgevoerd door Uniglobe Smart Travel en vallen onder de SGR & ANVR dekking van de touroperator. Je kunt dus met een gerust hart je vakantie boeken.

Kan ik mijn boeking annuleren?
Over het algemeen zijn onze packages zonder vlucht tot 7 dagen voor vertrek kosteloos te annuleren. Je krijgt in dat geval de kosten van je geboekte Trip terug exclusief de boekingskosten (10 euro). Wanneer het een pakketreis met een vlucht betreft dan zijn de algemene ANVR-reizigersvoorwaarden van toepassing. Deze kan je hier vinden. 

Boeken

Kan ik een kamertype of verzorgingstype kiezen?
Bij sommige aanbiedingen is het mogelijk om het kamertype en/of het verzorgingstype aan te passen. De standaard prijstabel is gebaseerd op de voordeligste combinatie die beschikbaar is. Onder de kalender kun je een andere selectie maken en bijvoorbeeld kamer met ontbijt selecteren i.p.v. logies.

Als ik een reservering maak, is deze dan definitief?
De reservering is definitief als je het hele boekingsproces hebt doorlopen en (aan)betaald hebt. Door het maken van een boeking komt een reisovereenkomst tot stand. Na het maken van een boeking, ontvang je hiervan een boekingsbevestiging en factuur. 

Kan ik mijn boeking wijzigen?
Wijzigingen van de overeenkomst zijn in de meeste gevallen mogelijk tot 7 dagen voor vertrek aan €27 per boeking. Daarnaast worden de eventuele kosten van betrokken dienstverleners in rekening gebracht. 

Voor lijndienstvluchten, cruises, camper- en autohuur en sommige andere reisonderdelen kunnen afwijkende voorwaarden gelden, waardoor wijziging niet meer mogelijk is. Er dient dan een nieuwe boeking gemaakt te worden. Zo gelden voor lijndiensten afwijkende voorwaarden; na het printen van het vliegticket worden altijd 100% annulerings- of wijzigingskosten in rekening gebracht. Tevens kan bij veel luchtvaartmaatschappijen geen indeplaatsstelling worden doorgevoerd. Dit staat gelijk aan een annulering en zal als zodanig behandeld worden.

Welke naam moet ik invullen?
Bij je boeking dien je de namen (eerste voornaam en achternaam) op te geven die in het paspoort vermeld staan. 

Hebben jullie ook 1-persoonskamers of familiekamers?
Op dit moment zijn onze aanbiedingen gebaseerd op een bezetting van 2 personen per kamer, we werken hard om ook boekingen voor 1 of 3 of meer personen beschikbaar te maken. Wel is het (op basis van beschikbaarheid) mogelijk om een tweede boeking voor 2 personen te maken, zo kun je wel samen reizen.

Wanneer ontvang ik de reisdocumenten?
Deze ontvang je 7 dagen voor vertrek. Vertrek je al binnen 7 dagen na je boeking? Dan krijg je de reisdocumenten 24 uur na de boeking. 

Ik heb geen boekingsbevestiging ontvangen, kan dat?
Heb je de bevestiging niet binnen een uur ontvangen? Deze kan, zeker bij Outlook adressen, in je spam terecht zijn gekomen. Zoek even in je mailbox naar het woord 'Holidayguru'. Vaak komt de e-mail in dat geval naar boven. tIndien je de bevestiging ook daar niet ziet kan je altijd contact met ons opnemen via hallo@holidayguru.nl, Facebook Messenger of Whatsapp.  

Ik zou graag boeken op een datum die nu niet beschikbaar is, kan dat?
Dit kan met veel factoren te maken hebben. Het hotel kan bijvoorbeeld vol zitten of er zijn geen vluchten beschikbaar op die datum. Ben je toch op zoek naar een specifieke aanbieding op een bepaalde datum? Stuur ons even een berichtje en we kijken wat we voor je kunnen doen.

Door wie wordt de vlucht uitgevoerd?
De vluchten die wij in onze aanbiedingen publiceren, worden uitgevoerd door bekende lowcost luchtvaartmaatschappijen en de bekende nationale lijndienstmaatschappijen. Wij vermelden in het boekingsproces altijd door welke luchtvaartmaatschappij de vlucht wordt uitgevoerd.

Waar kan ik online inchecken voor mijn vlucht?
Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is het verplicht om van te voren online in te checken. Elke maatschappij hanteert hiervoor haar eigen werkwijze en regels. Je dient zowel voor je heen- als voor je terugvlucht vooraf online in te checken. Let op: soms kan dit niet tegelijkertijd en kun je voor de terugvlucht pas op een later moment inchecken! Indien je niet online incheckt, rekenen sommige luchtvaartmaatschappijen kosten aan je door. Je bent zelf verantwoordelijk om online in te checken en wij zijn niet aansprakelijk indien je dit niet doet en je kosten maakt als gevolg hiervan. De instructies per maatschappij kun je hier vinden.

Kan ik op voorhand stoelen reserveren?
Dat is op dit moment nog niet mogelijk tijdens de boeking. Bij het inchecken kun je stoelen bijboeken. 

Kan ik ruimbagage bijboeken?
Dat is op dit moment nog niet mogelijk tijdens de boeking. Deze kun je tijdens het inchecken bijboeken. Of neem even contact met ons op, dan helpen we je graag. 

Na je boeking

Ik heb een transfer bijgeboekt, waar kan ik deze vinden?
Je vindt alle informatie op de voucher, neem deze zeker uitgeprint mee. 

Mijn trip is inclusief activiteit, waar vind ik meer informatie over de activiteit?
Bij je reisdocumenten krijg je een voucher. Op deze voucher staat alle informatie, bijvoorbeeld wat inbegrepen is bij de activiteit en wat het vertrekpunt en de aanvangstijd is. Neem deze voucher uitgeprint mee. 

Waar kan ik de huurauto ophalen?
De huurauto staat voor je klaar op de luchthaven. Op sommige locaties word je eerst met een transfer naar de verhuurlocatie in de nabijheid van de luchthaven gebracht om daar je auto op te halen. Hier breng je de auto ook weer terug bij vertrek. De auto kun je ophalen bij de desbetreffende verhuurmaatschappij op vertoon van je voucher. Print deze dus altijd uit en neem hem mee op reis. 

Heb ik een eigen risico bij de autohuur?
Het is altijd een all inclusive autohuur, dat wil zeggen dat er geen eigen risico is en dat de belastingen zijn inbegrepen. Wel dien je in het bezit te zijn van een creditcard. Voor de autohuur werken we samen met Sunny Cars. De algemene voorwaarden van de autohuur kun je hier vinden.

Vanaf welke leeftijd kan ik een auto huren? 
De standaard leeftijd is 25 jaar, maar tegen een meerprijs kun je ook vanaf 19 jaar een auto huren. De exacte meerprijs zie je tijdens het maken van de boeking in de voorwaarden.